Ánxela Blanco reinterpreta “A Odisea” para convertelo nun espectáculo reivindicativo do dereito da muller a decidir sobre o seu corpo
Primavera enDanza volverá mañá venres ao Pazo da Cultura con “Ulises e a nena durmida, segunda travesía”
Xoves 27 de abril do 2017 Cultura
"Ulises e a nena durmida, segunda travesía" é un espectáculo de danza contemporánea, teatro e visuais dirixido por Ánxela Blanco sobre o poema épico "A Odisea", que narra a viaxe de Ulises, e o seu retorno a Ítaca tras a guerra de Troia. A obra é unha chamada a cuestionar a historia e os mitos, así como as canles polas que son transmitidos. O espectáculo é tamén un berro sobre o dereito das mulleres a decidir sobre o seu propio corpo ou, como se di durante a obra, o dereito a navegar. Nesta busca de liberdade, o corpo transita os xéneros encarnando e dialogando cos diferentes protagonistas da épica viaxe. É, por tanto, a procura do corpo propio e descolonizado, un intento de darlle voz aos corpos máis silenciados, máis durmidos.
Venres, 28 de abril / 21 horas / Auditorio do Pazo da Cultura / Público: adulto / Entradas: 3 € (2 € con desconto)
A obra comeza coa partida á guerra e co sacrificio dun carneiro na honra da deusa Atenea. Entramos no palacio e descubrimos un Ulises que se prepara para o combate. Un chan de espello e un trono enmarcan un ambiente esmerado. Fóra, na illa, veremos unha escena que cambia ao elevarse unha vela que tamén funciona como un telón. Despois de percorrer a illa, hai unha volta ao palacio, para atopar Penélope e Telémaco, nun tempo lento e delicado como esa longa espera. Veremos tamén a Circe, sensual e inclasificable. A través destes catro corpos, representados por Ánxela Blanco, e coa axuda do carneiro, a obra navega na reinterpretación deste mito. Viviremos esa apaixonante travesía facendo un percorrido desde o mapa oficial ao territorio propio.
A peza é un solo, acompañado de imaxes e de música orixinal composta para a ocasión por referentes do país como Mónica de Nut ou Macarena Montesinos. Atelier efímero deseñou un vestiario versátil e enxeñoso que permite o cambio áxil dunha personaxe a outra, gardando a delicadeza da proposta estética. O telón será soporte de imaxes, unha ventá á paisaxe exterior, ao mar, ao tránsito. Unha colaxe a modo de vídeo poema de Rubén Vilanova completará a narración xunto con outras imaxes inspiradas na guerra de Troia ou na propia illa de Eea, profundando nesta segunda travesía na canle visual como ingrediente escénico.
Ánxela Blanco
Ánxela Blanco desenvolve a súa traxectoria profesional no estudo de disciplinas e artes relacionadas co corpo como a ximnasia deportiva, o teatro físico ou as acrobacias para crear proxectos multidisciplinares dunha gran beleza artística. Nesta creación escénica independente e autoxestionada traballaron unhas vinte profesionais do ámbito artístico.
A súa creadora, Ánxela Blanco, da Cooperativa Galega Rexenerando, promove actualmente o proxecto expandido da obra “Arte lenta para transformar corpos e comunidades”, cuxo obxectivo é abrir liñas de traballo entorno do corpo naqueles concellos que programen a obra ou teñan interese nas contidos. A través do traballo con adolescentes ou outras comunidades sensibles reflexionarmos sobre o xénero e os mitos, procurando encher os teatros e recuperalos como lugar do colectivo.
Ficha técnica
Dirección, textos e espazo escénico: Ánxela Blanco / Interpretación: Ánxela Blanco / Asistencia de movemento: Andrea Quintana / Asistencia na interpretación: Natalie Schaevers / Música orixinal: Mr. Krah (Iván Rodríguez), Macarena Montesinos, Mónica de Nut, Manuel Fonte e María Move / Iluminación e espazo escénico: Afonso Castro / Visuais: Rubén Vilanova/ Vestiario e arte: Atelier efímero / Técnico en xira: Dani Pais.